BLOGCULUK ETİCARET GİRİSİMCİLİK PAZARLAMA SÖZLÜK

Bir Örnekle CPC Nedir?

Açılımı “Cost Per Click” olan CPC’nin türkçe karşılığı tam olarak “Tıklama Başına Maliyet” anlamı taşımaktadır. Dijital pazarlamanın en önemli metriklerinden biri olan CPC bazı alanlarda PPC “Pay Per Click” olarak da karşımıza çıkabilir.

Google’da arama yaptığınıda karşınıza çıkan Adwords reklamları CPC  çalışma modeline verebileceğimiz en iyi örnektir.

CPC ile Maliyet Nasıl Hesaplanır?

Cpc ile maliyet hesaplamak için bilmemiz gerekn 2 değerden biri CPC (Tıklama Başına Maliyet) diğeri de Tıklama Sayısı.

Maliyet = CPC (Tıklama Başına Maliyet) x Tıklama Sayısı

Örnek

  • Verdiğiniz bir reklam için CPC değeri 10 Krş. (0.10 TL)
  • Reklamın tıklanma sayısı 750

Maliyet = 0.10 x 750 = 75 TL olur.

Yorum yaz